תואר ראשון בחינוך לבריאות (הצטיינות) (שנתיים במשרה מלאה)

כללי

תיאור התכנית

טרום הקדמה

ההתרחבות הגוברת של מחלות כרוניות ומורכבות מציבה דרישות הולכות וגוברות לבתי החולים וגורמת להסלמה של עלויות הבריאות. כדי לטפל בבעיה זו, מרבית מדינות המערב אימצו מערכות בריאות ראשוניות. על סמך ניסיונם, שירותי בריאות ראשוניים מורידים את עלות הבריאות הכוללת לחברה על ידי בניית אוכלוסיה בריאה יותר, ביזור משאבי הבריאות והעצמת יחידים לנהל ולשפר את בריאותם.

מערכת בריאות ראשונית היא הגישה האפקטיבית והיעילה ביותר לספק שירותי בריאות לאוכלוסייה עם מחלות כרוניות ויותר ויותר מורכבות. אבן המפתח למערכת כזו היא חינוך, הן לאנשים פרטיים והן לקהילה. אותם אנשי מקצוע בקהילה שלנו היו מוכנים להעביר חינוך זה בדיוק במקום בו הוא זקוק הם מורים לבתי ספר, עובדים סוציאליים ואחיות. לפיכך, הכשרת מורים, עובדים סוציאליים בבתי ספר, אחיות ומחנכי בריאות מבטיחים להעניק חינוך לבריאות הינה קריטית לביסוס ופיתוח של מערכת בריאות יעילה בהונג קונג.

מטרות התוכנית

זוהי תוכנית סיום תואר שבונה על יסודותיהם של סטודנטים למידה קודמת שרכשו בתעודות / תעודת לימודים. התכנית שמה לה למטרה להכין אחיות כמאמנת-מאמנת וכישורי ידע לביצוע חינוך בריאותי למטופלים / לקוחות בסביבות בית חולים וקהילה. התכנית גם שמה לה למטרה להכין מורים לבתי ספר ועובדים סוציאליים בבתי הספר לעבודה צמודה עם התלמידים במתן חינוך בסיסי והתנהגויות בריאותיות כדי להתנגד לאטרקציות שונות או להתנהגויות בריאותיות. התוכנית מבטיחה להכין מחנכי בריאות לחינוך יעיל לבריאות במסגרות שונות.

עם סיום התכנית, בוגרים אמורים להיות מסוגלים:

  • לשלב ידע, תיאוריה ופרקטיקה במתן חינוך לבריאות בתוכניות שונות של מאמני הרכבת בבית הספר ובמסגרות הבריאות למגוון לקוחות, כולל ילדי בית הספר, בני נוער, מבוגרים וחולים בקהילה;
  • יישום תרגול מבוסס חינוך מבוסס-ראיות;
  • לאבחן בעיות בחינוך לבריאות, לתכנן אסטרטגיות לחינוך לבריאות, ליישם תוכניות לחינוך לבריאות עם מטופלים; להניע חולים לעמוד בחינוך לבריאות ולהעריך את התוצאות;
  • להעריך סוגיות בריאות עכשוויות בתחום הבריאות; ו
  • התבונן והתאימו לשינויים בתחום הבריאות בחברה הגלובלית ובלקוחות לאורך מסלול החיים. בוגרים צריכים להיות מסוגלים לחשוב בדרכים חדשניות ויצירתיות לייעול הבריאות בחברה האזרחית.

מבנה התוכנית

תוכנית לימודים ראשונה זו מחייבת את התלמידים להשלים 20 קורסים (שכל אחד מהם מייצג 3 נקודות זכות, בסך הכל 60 נקודות זכות). הקורסים יכללו קורסי ליבה אקדמיים, אפשרויות בחירה אקדמיות, פרויקט הצטיינות וחינוך לבריאות בחלוקה מוגדרת.

קורסי ליבה (24 נקודות זכות)

  • הקרן לחינוך לבריאות
  • מבוא לבריאות ראשונית
  • ייעוץ בריאותי
  • שיטות מחקר
  • חינוך לבריאות הנפש
  • חינוך לבקרת זיהומים
  • בריאות, תרבות וחברה
  • סטטיסטיקות בריאות

בחירות אקדמיות (בחר 8 בחירות בחירה, בסך הכל 24 נקודות זכות)

  • חינוך ומניעה של תרופות
  • התנהגות בריאותית: תיאוריה ותכנון תכניות
  • יסודות ברפואה סינית מסורתית
  • תזונה אינטגרטיבית
  • בריאות מינית ומיניות אנושית
  • חינוך לכאב
  • חינוך לבטיחות מזון
  • חינוך לבריאות ילדים ומתבגרים
  • סוגיות עכשוויות בבריאות בית הספר
  • חינוך כושר גופני
  • תשומת לב
  • גישור עמיתים
  • דיאטה בבריאות ומחלות
  • פיתוח אפליקציות סלולריות לחינוך לבריאות
  • חינוך חירום לבריאות
  • שיקום קשישים וחינוך
  • ארומתרפיה בחיי היומיום
  • שימוש טיפולי במוזיקה בבריאות
  • למידה חוויתית חוצה תרבויות בחינוך לבריאות ומדעי ספורט

פרויקט הצטיינות (6 נקודות זכות)

  • קורס זה נועד לפתח את כישורי התלמידים ולהעניק לתלמידים ניסיון בעשיית מחקר. התלמידים צפויים לעבוד בקבוצות תחת פיקוחם של המנחים שלהם. התלמידים יידרשו להגיש דוחות התקדמות, להשתתף בסמינרים ולהציג את תוצאות המחקר שלהם במתכונת בעל פה ובכתב.

עיסוק בחינוך לבריאות (6 נקודות זכות)

  • קורס זה נועד לתת לתלמידים הזדמנות לפתח את הידע והכישורים שלהם בתחום העניין הספציפי שלהם. התלמידים יתכננו ויישמו תוכניות לחינוך לבריאות במסגרות נבחרות. הם יעבדו בקבוצות תחת פיקוח של מפקחים. הם ישתתפו בסמינרים ויציגו את תכניות חינוך הבריאות שלהם בפורמטים בעל פה ובכתב.

מסגרת הלימודים

קורסי ליבה 8 קורסים, בסך הכל 24 נקודות זכות
בחירות אקדמיות 8 קורסים, בסך הכל 24 נקודות זכות
פרויקט הצטיינות 6 נקודות זכות, שוות ערך ל -2 קורסים
עיסוק בחינוך לבריאות 6 נקודות זכות, שוות ערך ל -2 קורסים
סך הכל: 60 נקודות זכות

קורסי חובה נוספים (קורסי גישור)

סטודנטים פרוספקטיבים ומתחילים עם תארים נלווים או תעודות גבוהות יותר במחקרים בריאותיים או בריאותיים עשויים להידרש לקחת שלושה קורסי חובה נוספים להכנה (ACC), כלומר (i) אתיקה של HealthCare; (ii) שירות בריאות בהונג קונג; ו- (iii) ביולוגיה אנושית, על מנת לסייע להם בפגישה עם דרישות קדם לכניסה לתכנית. סטודנטים אשר נדרשים להשתתף ב- ACC יצטרכו להשלים בסך הכל 69 נקודות זכות כדי למלא את דרישת הסיום של התוכנית (כלומר 60 נקודות זכות לתכנית ו -9 נקודות זכות עבור ה- ACC).

משך ואופן הלימוד

התוכנית עשויה להסתיים בשנתיים במשרה מלאה. שיעורי התוכנית יתוזמנו בין השעות 8:30 בבוקר ל 21:20 בערב בימי שני עד שבת עם תזמון אפשרי של שיעורים משולבים לתכניות / קורסים בדרכי לימוד שונות.

מדיום ההוראה

אמצעי ההדרכה הוא אנגלית. סינית / Putonghua ישמש אמצעי ההדרכה לקורסים מסוימים לפי הצורך.

העברת אשראי

מועמדים אשר סיימו בהצלחה את תכניות ההתפתחות המקצועית הרלוונטיות המוצעות על ידי האוניברסיטה, יקבלו העברת אשראי מהקורסים הרלוונטיים בתוכנית לכל מקרה לגופו.

הכרה אקדמית וסיכויים בקריירה

בוגרי תכנית זו יזכו בתואר ראשון בחינוך לבריאות (הצטיינות). תואר ראשון זה לא יאפשר לבוגר להפוך לאחות מתאמנת, מורה רשומה או עובדת סוציאלית בהונג קונג. עם זאת, לבוגרי התוכנית יהיו מגוון רחב של אפשרויות תעסוקה ויוכלו להתמודד על תפקידים ברמה גבוהה. הם יהיו מוסמכים לעבוד כקצינים לקידום בריאות במרכזי קשישים, מחנכי בריאות בקהילה, רכזי בריאות במחלקות / מרפאות חוץ וכדומה.

בוגרים עשויים גם לרצות להמשיך בלימודים נוספים בסיעוד, ספורט, בריאות הציבור, חינוך, טיפול, עבודה סוציאלית או תחומים קשורים אחרים המוצעים על ידי אוניברסיטאות מקומיות. ב- EdUHK תהיה להם הזדמנות לעשות לימודים לתארים מתקדמים באמצעות מגוון תוכניות לתואר שני. האוניברסיטה מציעה גם דוקטור לחינוך ותכנית דוקטורט ללימודי דוקטורט בהתמחויות הרלוונטיות.

דרישות כניסה

בכדי להיות זכאים להתקבל, המועמדים צריכים:

  • השג תעודה גבוהה יותר בתחומי בריאות / בריאות או שווה ערך; או
  • להיות מורים לשרת בגני ילדים, בתי ספר יסודיים, תיכוניים או מיוחדים; או עובדים סוציאליים רשומים; או
  • השיגו תעודה בחינוך או תעודת מורים לילדים עם צרכים חינוכיים מיוחדים, תואר או תעודת בגרות בחינוך, או תואר או תעודה בעבודה סוציאלית או שווה ערך; ו
  • היו דוברי אנגלית כתובה וגם מדוברת.
עדכון אחרון: May 2020

אודות בית הספר

The Education University of Hong Kong is a publicly funded tertiary institution dedicated to the advancement of teaching and learning, through a diverse offering of academic and research programmes on ... קרא יותר

The Education University of Hong Kong is a publicly funded tertiary institution dedicated to the advancement of teaching and learning, through a diverse offering of academic and research programmes on teacher education and complementary social sciences and humanities disciplines. קרא פחות