תואר ראשון (בהצטיינות) בהוראת השפה הסינית כשפה שנייה

כללי

תיאור התכנית

מטרות התוכנית

תוכנית BA (TCSL) נועדה לסטודנטים לתארים מתקדמים בעלי התכונות הבאות:

  • לבצע תפקיד מתווך בין תיאוריה לפרקטיקה בהוראת הסינית כשפה שנייה עם ידע מופגן בארגון הכיתה, פיתוח תכניות לימודים, עיצוב ספרי לימוד והערכת שפה;
  • להפגין הבנה מושכלת של השפה הסינית ולפתח מיומנויות גבוהות בסינית ובאנגלית במיומנויות בעל-פה ובכתב;
  • להציג את היכולת לתקשר ביעילות עם דוברים מאזורי תרבות שונים, בתוספת כישורים אנליטיים לסוגיות ודאגות בשימוש בשפה בהקשר של רב לשוני וגלובליזציה; ו
  • השתפר כהוגים ביקורתיים עם סטנדרטים מוסריים ואתיים גבוהים ולומדים מהורהרים שתמיד יכולים להשתפר בעצמם באמצעות תרגול לכל החיים.

תוכנית BA (TCSL) מציעה "שפה סינית סטרנד" כדי המתחרים השנה הבוגרת שלה. עם השלמת מחרוזת זו, התלמידים יוכרו על ידי הוועדה המתמדת על חינוך שפה ומחקר (SCOLAR) כבוגרי תואר סיני גדול. הם יהיו זכאים להוראה מיוחדת בהתאם למדיניות הממשלה הנוכחית ויכולים לחול גם על תוכניות ללימודים לתואר ראשון בחינוך (PGDE). זה "שפה סינית Strand" הוא בלעדי עבור BA (TCSL) בכירים בשנה המתחרים.

הערה: הכותרת "שפה סינית סטרנד" תופיע בתעתיק האקדמי של התלמידים בסיום הלימודים המוצלח.

בנוסף, "שפה סינית Strand" שואפת לצייד תלמידים עם:

  • ידע מקיף בנושא בשפה הסינית (כולל פונטיקה, סמנטיקה, דקדוק, אטימולוגיה וכו ') וגישות אחרונות ברכישת L2 והתפתחות שפת ילדים; ו
  • המודעות לפרשנות הקשורה לתופעות בשימוש בשפה ולמידה בשפה באמצעות ידיעת השפה, הספרות והתרבות הסינית.

מבנה התוכנית (למשתתפי שנה בכירה)

תחום נקודות זיכוי (cps)
גדול 30
בחירות בחירה (כולל סטרנד) 15
ניסיון בשטח 3
תיק ePortfolio אוניברסיטאי 3
השכלה כללית / שיפור שפה / למידה חווייתית 3

פרויקט שנה גמר

  • שיטות מחקר (3 נקודות זכות)
  • פרויקט הצטיינות / פרויקט קפסטון (3 נקודות זכות)
6
סך הכל:

60

מייג'ור (30 נקודות זכות)

הקורסים הגדולים נועדו לצייד את התלמידים בהבנה מעמיקה של השפה הסינית וההוראה L2.

קורסים

  • שפה סינית קלאסית
  • שפה סינית מודרנית
  • ספרות סינית מודרנית
  • תוכנית לימודים וחומרי לימוד לסינים בינלאומיים
  • לימוד סינית כשפה שנייה וטכנולוגיית מידע
  • פדגוגיית הוראה סינית L2 I: הקשבה ודיבור
  • פדגוגיית הוראה סינית L2 II: קריאה וכתיבה
  • התפתחות שפת ילדים
  • תקשורת בין - תרבותית
  • קורס בינתחומי מרכזי

סטרנד בשפה הסינית

סטודנטים הנוטלים סטרנד זה נדרשים להשלים את הסט הבא של קורסים גדולים:

קורסים

  • שפה סינית קלאסית
  • שפה סינית מודרנית
  • ספרות סינית מודרנית
  • תוכנית לימודים וחומרי לימוד לסינים בינלאומיים
  • אטימולוגיה סינית
  • פונטיקה ופונולוגיה סינית
  • פדגוגיית הוראה סינית L2 I: הקשבה ודיבור
  • פדגוגיית הוראה סינית L2 II: קריאה וכתיבה
  • התפתחות שפת ילדים
  • קורס בינתחומי מרכזי

בחירות בחירה (15 נקודות זכות, כולל סטרנד)

הסטודנטים יכולים לבחור לקחת בחירות בחירה המוצעות על ידי התוכנית BA (TCSL) כדי לחזק את הידע שלהם בנושא, או את הקורסים הקיימים ברשימת הקורסים הבחירה של האוניברסיטה והחינוך הכללי. סטודנטים יכולים להשתמש בנקודות הזיכוי הנמצאות תחת תחום זה כדי ללמוד כלפי קטינים (למעט קטינים בהוראת סינית כשפה בינלאומית) או מג'ורדים שניים המוצעים על ידי FHM ופקולטות אחרות. על הסטודנטים להשלים לפחות קורס אחד מתחום הבחירה המוצע על ידי פקולטה שאינה FHM, וקורס בחירה אחד הניתן על ידי הפקולטה לחינוך ופיתוח אנושי (FEHD).

סטודנטים עשויים להידרש לקחת נקודות זכות נוספות בכדי למלא את הדרישה לקבלת רב סרן שני.

סטרנד בשפה הסינית

סטודנטים הלומדים בסטנד זה נדרשים להשתמש ב -15 נקודות הזכות הזמינות בתחום האלקטיבי בכדי ללמוד קורסים בחירה בתחומים הבאים במהלך כל תקופת לימודיהם בתוכנית.

ניסיון בשטח (3 נקודות זכות)

התלמידים נדרשים להשתתף בחווית השטח בסמסטר 2, שנה 3. חווית השטח מורכבת מ (1) ביקורי בית ספר מקומיים ו (2) חווית שדה של 4 שבועות (בהיסוס במהלך חודש מאי - יוני) במכללות הבינלאומיות של לא אוניברסיטאות מקומיות. המטרה היא לעזור לתלמידים לפתח הבנה מקיפה של הוראת הסינית כשפה שנייה באמצעות מגוון פעילויות מובנות החל מביקורי בית הספר וכלה בתרגול במסגרות שונות בבית הספר.

תיק ePortfolio אוניברסיטאי (3 נקודות זכות)

זהו קורס 'אבן מצפון' בעל 3 כ"ס המחייב את הסטודנטים המתקרבים לסיום הלימודים לתואר הראשון, כדי לשקף באופן ביקורתי את החוויה שלהם - במסגרת השכלה כללית, בלימודי המשמעת, המקצועית והתכנית שלהם ובחייהם מעבר לכיתה. - ולפתח תצוגה משולבת של איך והיכן הם ממקמים את עצמם ביחס ליעדיהם, תוכניותיהם ושאיפותיהם בעתיד. על הסטודנטים לעבור את הקורס בסמסטר הלימוד המוקצה על ידי תוכניות פרטניות.

GE קורסים ברוחב רוחב / למידה חווייתית / שיפור שפה (3 נקודות זכות)

התלמידים נדרשים לקחת בסך הכל 3 נקודות זכות בתחומי ההשכלה הכללית, למידה חווייתית או שיפור שפה.

  • תחום הקורס רוחב חינוך כללי: הוא מורכב מגדלי למידה לרוחב חינוך כללי (1-3) (GELS) (דרגה 1-2), חינוך חיובי וערכי (PAVE) וקורס בינתחומי חינוך כללי (GEIC) (דרגה 4), שמטרתם לצייד טוב יותר את התלמידים ללימוד הסוגיות האונטולוגיות, האפיסטמולוגיות ו / או המתודולוגיות במגוון רחב של תחומים. אין דרישות מוקדמות לקורסי GE לתלמידי שנה בכירה.
  • תחום למידה חווייתית: הוא מורכב מקורס לימוד משותף ושירותי (CSLC) וקורס למידה חווייתית (ELC), שמטרתו לספק לתלמידים הזדמנות לעסוק בלמידה בפעולה ומעודד את התלמידים ללמוד באמצעות ניסויים, התבוננות, השתקפות. ו (מחדש) המשגה.
  • שיפור שפה: האוניברסיטה מחויבת לטיפוח בוגרים שרכשו מיומנות לשתי שפות באנגלית, בפוטונגואה ובסינית. סטודנטים מעוניינים עשויים לקחת "כתיבה אוניברסיטאית" או "דיבור באוניברסיטה" המוצעת על ידי המרכז לשפה בחינוך (CLE) או "Putonghua ביניים" המוצעת על ידי המחלקה ללימודי שפה סינית (CHL).

פרויקט שנה אחרונה (6 נקודות זכות)

שיטות מחקר (3 נקודות זכות)

פרויקט הצטיינות I / Capstone פרויקט I שואף לפתח סטודנטים כלומדים, חוקרים, חוקרים ויוצרי ידע בחינוך ובדיסציפלינות הקשורות להם; ולהכין אותם לביצוע פרויקט מבוסס-מחקר או מבוסס-חקירה בפרויקט Honours Project II / Capstone Project II. זה מורכב משני חלקים:

חלק א '"שיטות מחקר גנריות" (1.5 נקודות זכות) מציג ידע ועקרונות מחקריים בסיסיים של שיטות מחקר לסטודנטים להשתמש ו / או לערוך מחקרים בחינוך ובדיסציפלינות קשורות, וסוגיות אתיות בתהליך המחקר. זה מדגיש את תפקידי התלמידים כמשתמשים במחקר כמו גם כחוקרים עצמם ואת תהליך מחקר האקשן ו / או למידת הפעולה. הנושאים כוללים הכרה בערך המחקר החינוכי, הבנת תהליך המחקר, חיפוש ושימוש יעיל בספרות, זיהוי נושא המחקר והשאלות, מאפייני הצעת המחקר ודוח המחקר, סוגיות אתיות במחקר חינוכי ואמינות ותוקף של מחקר שונה. שיטות. התלמידים לומדים יחידות מקוונות קצרות ולומדים בהדרכות פנים אל פנים בהן הם מונחים לחבר ולגבש למידה מקוונת עם פעילויות למידה בכיתה. משימות ההערכה כוללות תרגילים מקוונים ובכיתה על שיטות מחקר.

חלק ב '"שיטות לתחום ספציפי בהכנת פרויקט הצטיינות / פרויקט קפטן" (1.5 נקודות זכות) מכין את הסטודנטים לפתח הצעה לביצוע מחקר מבוסס / פרויקט מבוסס בתחומים שנבחרו. הנושאים עשויים לכלול הבנת המטרות ושיטות הדגימה, שיטות מחקר כמותיות (למשל, מחקר סקר, מחקר ניסוי, סטטיסטיקות ומתאמים תיאוריים, סטטיסטיקות הסבר וניתוח נתונים עם SPSS), שיטות מחקר איכותיות (למשל, ראיון, תצפית, מסמכים וחפצים) מחקר מקרים), מחקר בשיטות מעורבות, מחקר בחינוך השוואתי ושיטות פילוסופיות במחקר חינוכי. התלמידים יונחו לזהות נושא, לערוך סקירת ספרות, לבחור שיטות מתאימות לאיסוף נתונים וניתוח / חקירה ולכתוב הצעה.

פרויקט הצטיינות / פרויקט קפסטון (3 נקודות זכות)

פרויקט ההצטיינות השני הוא המשך של פרויקט ההצטיינות הראשון, ומשמש חוויה אקדמית ואינטלקטואלית לשיאה עבור הסטודנטים. הוא מספק הזדמנויות לסטודנטים לערוך מחקר באופן עצמאי בהנחיית המנחים שלהם. התלמידים צפויים לסיים תחילה את הצעת הפרויקט הראשונית שלהם. בסוף הקורס, הסטודנטים צפויים להציג את ממצאי המחקר שלהם ולהגיש דוח מחקרי.

פרויקט Capstone II הוא המשך של פרויקט Capstone I ומשמש חוויה אקדמית ואינטלקטואלית לשיאה עבור הסטודנטים. זוהי דרך למידה מונחית חקירה המאפשרת לסטודנטים שלנו לגבש, לשלב ולהרהר בחוויות התואר הראשון שלהם לקראת מעבר (ואפילו לחגוג) את חייהם שלאחר סיום הלימודים - כמו הכניסה למקום העבודה. הסטודנטים צפויים לסיים פרויקט פרטני. תחילה יצמצמו את הצעת הפרויקט המקורית שלהם מפרויקט קפסטון I. בסוף הקורס, הם צפויים ליצור תפוקת פרוייקט, להציג אותה ולהגיש דוח פרויקט.

שפה יציאה דרישה

סטודנטים שהתקבלו לתכנית BA (TCSL) עם תקופת לימוד תקינה של שנתיים, יהיו פטורים מהקורסים להגברת השפה ומן השפה.

טכנולוגיית מידע דרישות הכשירות בחינוך (ITCE)

כדי להדגים את ההישג של ITCE, התלמידים נדרשים להעביר את כל הקורסים הנדרשים בתכנית ולהשלים את בדיקת תיק ה- IT לפני סיום הלימודים.

קריירה פרוספקטים / מקצועי כישורים

תוכנית BA (BA) שואפת לייצר בוגרים בעלי מיומנות סינית ואנגלית גבוהה, בעלי ידע מוצק על הקריירה שלהם בהוראת תלמידים סינים לא-סינים בבתי ספר ציבוריים, בתי ספר בינלאומיים מקומיים או בינלאומיים, גני ילדים או מוסדות חינוך אחרים. ריכוז הידע המקצועי ב- TCSL ומגוון ההזדמנויות הקרירות של הבוגרים מבחינים בין BA (TCSL) לבין תוכניות דומות המוצעות כיום על ידי אוניברסיטאות מקומיות ולא מקומיות בתחום לימודי הסינים.

בוגרי רשאי להגיש בקשה לתוכניות PGDE המקומי או בחו"ל תוכניות הוראה מוסמך כאשר הם מתכננים את הקריירה להיות מורה סינית.

עדכון אחרון: May 2020

אודות בית הספר

The Education University of Hong Kong is a publicly funded tertiary institution dedicated to the advancement of teaching and learning, through a diverse offering of academic and research programmes on ... קרא יותר

The Education University of Hong Kong is a publicly funded tertiary institution dedicated to the advancement of teaching and learning, through a diverse offering of academic and research programmes on teacher education and complementary social sciences and humanities disciplines. קרא פחות