B.Sc. בתקשורת המונים
Gulf University
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Sanad, בחריין
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
בקמפוס
מֶשֶׁך
130 שעה (ות
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
BHD 100 / per credit
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
בקש מידע
מלגות
חקור הזדמנויות למלגות כדי לעזור במימון הלימודים שלך
מבוא
תוכנית התואר הראשון במדיה ב Gulf University נועדה לפתח יכולות מדיה לסטודנטים המעוניינים לעבוד בתחומי מדיה על ידי פיתוח הידע והכישורים המקצועיים שלהם. התוכנית מכוונת גם לסטודנטים בעלי ניסיון קודם בתקשורת.
הרציונל של התוכנית הוא לספק לסטודנטים את הידע הנדרש בתחומי התקשורת, הרדיו והטלוויזיה, העיתונאות ויחסי הציבור על ידי ביצוע גישה רב תחומית ושיטות מקצועיות העוקבות אחר רצף מסודר של מודולים. מודולים אלה מאפשרים לפתח את הידע וההבנה של התלמידים על ידי התמקדות בתיאוריות תקשורת, היסטוריה, בלשנות, טכנולוגיית תקשורת, מדעי החברה, עיתונות, תקשורת, יחסי ציבור ומחקר. כישורי התלמיד ישופרו על ידי לימוד מגוון רחב של קורסים המאזנים ידע, יישום, כישורים מיוחדים, חשיבה ביקורתית ויצירתית, כישורים כלליים ופרויקטים של סיום לימודים.
התוכנית מתאימה בוגרים למקצועות שונים בתחומי מדיה כמו רדיו וטלוויזיה, עיתונות, יחסי ציבור, מגזרים פרטיים וציבוריים של השלטון המקומי, משרדים, עיתונאות, שיווק ותקשורת, תעשיות הקשורות לתקשורת. בנוסף, הם מקימים את הפרויקטים הפרטיים שלהם באותו תחום מדיה. התוכנית גם מאפשרת לסטודנטים לסיים את לימודיהם לתואר שני.
הלימודים בתכנית התקשורת משתרעים על ארבע שנות לימוד המחולקות לשמונה סמסטרים. כל סמסטר כולל 15 יחידות לימוד כך שהמספר הכולל של מה שהסטודנט לומד לשם קבלת תואר ראשון בתקשורת יגיע ל -130 שעות אשראי. לתוכנית המדיה ב Gulf University יש אמון מהרשות לאיכות החינוך וההדרכה (QQA). מטרתו בעתיד להיות מוסמכת בינלאומית על ידי המועצה להסמכת חינוך בעיתונות ותקשורת המונים (ACEJMC) כדי להבטיח את יכולתו של הבוגר להתחרות בשוק העבודה בתקשורת, בין אם מקומית, אזורית או בינלאומית.
מטרות
תוכנית המדיה ב- Gulf University מכוונת לדברים הבאים:
- הקניית תלמידים בנושאי מדיה תיאורטית ויישומית כגון מערכות תקשורת, תיאוריות, היסטוריה, בלשנות, טכנולוגיית תקשורת, מדעי הרוח, מדעי החברה, כלכלה, ניהול ושיטות מחקר.
- העצמת סטודנטים בעלי כישורים טכניים המתמחים במדיה ומולטימדיה.
- פיתוח חשיבה ביקורתית, יצירתיות, עצמאות וכישורי למידה לכל החיים של התלמידים הנדרשים לתחומי מדיה. כמו כן, כתיבה נכונה של כל הטפסים המתאימים למקצועות תקשורת המונים.
- קידום היצירתיות בתחום המדיה כדי לשכנע את קהל היעד. יתר על כן, עיצוב סוגים שונים של מוצרי תקשורת המונים.
- קביעת עקרונות אתיים, משפטיים ומקצועיים למען אמת, דיוק, הוגנות, גיוון ואחריות כלפי חברות.
- הכשרת תלמידים בכישורי כתיבה מדויקים במדיה באמצעות טפסים משרתים את מטרות התקשורת ההמונית.
תוצאות למידה מיועדות לתוכנית
- יישום מעשי (K-PA)
- הבנה תיאורטית בידע (K-TU)
לאחר סיום התוכנית בהצלחה, התלמיד יוכל:
- LO6: K-PA) תרגול כישורי עריכה ופרסום של מדיה אלקטרונית באמצעות מגוון פלטפורמות מדיה דיגיטלית.
- (LO7: K-PA) השתמש בכישורים שונים, החל מכישורים חיוניים כגון ניתוח נתונים ועד טכנולוגיה מבוססת אינטרנט ומיומנויות מולטימדיה דיגיטליות.
- (LO8: K-PA) הפקת עבודות מדיה המסתמכות על טיפול יעיל בטכנולוגיות שמע, וידאו ומילה כתובה אחת או יותר, בהתחשב בסטנדרטים הרלוונטיים בתעשייה וכיצד להשיג אותן.
- (LO9: K-PA) תרגם טקסטים של מדיה לאנגלית.
- (LO10: K-PA) החלת מסגרות חוקיות, אתיות ואחרות, הקשורות לתקשורת, הפקה תרבותית, הפצה, תפוצה וקבלת הודעות.
כישורים (פתרון בעיות- S-PS) (אנליטי- SA)
לאחר סיום התוכנית בהצלחה, התלמיד יוכל:
- (LO11: SA) ניתוח ראיות שנאספו המסייעות במציאת האמת ופתרון בעיות תקשורת.
- (LO12: SA) פרש את המידע כדי לנסח טיעונים באופן חד משמעי ויעיל בצורותיהם הכתובות, בעל פה או אחרות.
- (LO13: S-PS) בחר את הגישות המתאימות ביותר בכתיבת מחקר, מאמרים ופרויקטים, בהתבסס על טיעונים משכנעים עבור קהל היעד.
- (LO14: S-PS) פיתוח רעיונות יצירתיים בתחומי המדיה הקשורים ליצירת תוכן, הפצה, תפוצה וקבלה.
- (LO15: S-PS) העריכו צורות מדיה ותקשורת תוך התחשבות בהסכמים אקדמיים ומקצועיים, נושאים ודיונים.
כישורים (תקשורת- SC)
לאחר סיום התוכנית בהצלחה, התלמיד יוכל:
- LO16: SC תקשורת ביעילות בעל פה, בכתב ובאופן ויזואלי עם אחרים.
כשירות (אוטונומיה- CA) (אחריות- CR) (הקשר- CC)
לאחר סיום התוכנית בהצלחה, התלמיד יוכל:
- (LO17: CA) קח אחריות על הלמידה שלך, הפגנת היכולת ללמידה לכל החיים, ביצוע מחקר והתאמה לחברה רב תרבותית.
- (LO18: CC) השתתפות בקבוצה או בצוות, המציגה יכולות שונות במצבים שונים כמו הקשבה, השתתפות ומנהיגות אפקטיבית.
- (LO19: CC) קח יוזמה בהשלמת המשימות שהוטלו עליו בזמן מסוים.
- (LO20: CR) הקפידו על כללים אתיים ומקצועיים כדי לעסוק בהצלחה בפיתוח חברתי במהלך פרקטיקות תקשורתיות.
קריטריוני קבלה
- התלמיד חייב להיות בעל תעודת בגרות או מקבילה שלו ולהיות מוכר על ידי משרד החינוך בממלכת בחריין. ה- GPA המצטבר לא צריך להיות נמוך מ -60%. אחרת, התלמיד יירשם למכינה הכוללת מספר קורסים.
- על הסטודנט להיות בעל ציון מקובל בכל אחד מהבאים: TOEFL (500 PBT / 61 IBT), IELTS (5.5), FCE (60%) או שווה ערך. אחרת, עליו לעבור מבחן מיקום בכתובת Gulf University .
- לסטודנטים שאינם עומדים בדרישות השפה האנגלית, עליהם לעבור בהצלחה את קורסי האנגלית.
- על הסטודנט לעבור את מבחני הנושאים הבאים: מיומנויות מחשב, שפה ערבית, אחרת, עליו להירשם ולהעביר את קורסי ההכנה הנלווים.
- על הסטודנט לעבור את הראיון האישי בפני ועדת הקבלה.
אפשרויות קריירה
התוכנית שואפת להעניק לבוגר את הידע הדרוש בתחום התקשורת כדי לענות על צרכי שוק העבודה של קאדרים לאומיים בבחריין ובמדינות מועצת שיתוף הפעולה במפרץ בתחומי מדיה שונים, במיוחד:
- חברות ממשלתיות ופרטיות ומוסדות רדיו וטלוויזיה (מתכנת - תסריטאי - עורך חדשות - במאי - מצלם טלוויזיה - מפיק סרטים קצרים - עורך - מגיש - כתב)
- מוסדות עיתונות (עורך חדשות - כתב עיתונות - צילום -עיתונאי - מנהל עיתונות).
- מחלקות יחסי ציבור במוסדות ציבוריים ופרטיים (עובד יחסי ציבור - מומחה בניהול תקשורת ארגונית - מארגן אירועים).
- אתרי מדיה.
- סוכנויות חדשות.
- חברות פרסום.
- מומחה בניהול פלטפורמות מדיה חברתית.
- ומקצועות תקשורת ויחסי ציבור אחרים המתחדשים.