Keystone logo
© Domus Academy
ALCHIMIA Contemporary Jewellery School

ALCHIMIA Contemporary Jewellery School

ALCHIMIA Contemporary Jewellery School

מבוא

בית הספר למוצרי אלכימיה עכשווית מנוהל על ידי לוצ'יה מאסי. תוכניות ה- BFA וה- MFA הדו-שנתיות המפותחות פותחו על פני יותר מעשור של ניסיון בשיתוף פעולה הדוק עם צוות של מורים ויועצים בינלאומיים, כל המנהיגים בתחומי היצירה שלהם.

מטרתה של אלצ'ימיה היא ללמד את התלמידים להביע את היצירתיות שלהם באמצעות תכשיטים עכשוויים, לפתח מיומנויות טכניות ותיאורטיות איכותיות. על ידי אימוץ ההתפתחויות הטכנולוגיות של זמננו ומגמות התרבות הניסיוניות ביותר, אלכימיה מעודדת את תלמידיה לשפר את כשרונותיהם. ההתמקדות שלה מתבססת על שינוי ואימוץ של טכניקות מסורתיות וחומרים שנבחרו בקפידה בשילוב עם גישות ניסיוניות ופורצות דרך לתכנון, הוראה לתלמידים כיצד להפוך רעיונות ומסלולי מחקר באובייקטים של תכשיטים ועיצוב וכיצד לגשת להקשר העבודה.

תלמידי אלכימיה מקבלים הדרכה ועזרה של צוות מומחים בתכשיטים, בעיצוב ובאמנות החזותית. תוך שימוש בחוויות שלהם כנקודת התייחסות, המורים מציינים טכניקות, מגמות והתפתחויות בתחום התכשיטים העכשוויים וההתפתחויות המתקדמות ביצירתיות האישית על ידי מתן הדרכה מותאמת והערכה לאורך שנות הלימודים האקדמיות.

תצוגת אלכימיה

הדקלוגרפיה של אלכימיה:

מיזוג בין מסורת וחדשנות

המטרה הראשונה שלנו, או טובה יותר, המשימה שלנו, היא לשלוט, לשמר ולהפיץ טכניקות מסורתיות - בפרט, אלה הקשורות המורשת התרבותית האיטלקית - על מנת לפתח, להפוך ולמזג אותם לתוך חשיבה ותרבות עכשווית. אנחנו חושבים שלא יכול להיות שום חידוש חדש בלי ידיעה של מה שהיה קודם. מסורת וחדשנות, כמו המוח והיד, צריכים לנוע יחד.

תשומת לב מתמדת לפדגוגיה

ההיבט המסוים הזה הוא חיוני לעבודתנו, ואנו יכולים לומר בגאווה שפיתחנו שיטת "אלכימיה" מיוחדת המבוססת על ארגון יעיל, סביבה שמעריכה עבודה קשה, כמו גם אווירה ותכניות לימודים מוכרות המאזנות ידע תיאורטי, על ניסיון. מה שאנו מציעים ומחפשים הוא ריבוי של נקודות מבט והעשרה תמידית מבחינת תוכן ושיטות הוראה.

איכות סגל ההוראה

המורים שלנו מייצגים את הטוב ביותר בין בתי הספר השונים, האיטלקיים והבינלאומיים, והם מעבירים לתלמידיהם לא רק מיומנויות טכניות אלא גם התשוקה והמסירות שלהם, שהוא תנאי הכרחי כדי להבטיח את רמת ההוראה המצוינת ואת הייחודיות שזורים בכל אחד מהם כמובן. זה יכול להיות מורגש ולראות הן מבית הספר והן מבחוץ דרך תוצאות יצירתי שלה.

טיפול סטודנט

הקשר שלנו עם אלה הלומדים בבית הספר, ללא קשר לסוג ומשך הקורסים שבחרו להשתתף, מאופיין תמיד בתשומת הלב הגבוהה ביותר לאיכויותיהם האישיות שאנו מעודדים מאוד להביע. אנו מאמינים כי רק באמצעות פיתוח הפוטנציאל האישי של כל אחד מהם, כמו גם התרבות שלהם, התלמידים שלנו (שמגיעים מכל רחבי העולם) יכולים לבנות ביעילות קריירה מקורית בעתיד.

מחקר וניסויים

מאחר שגישתנו מאופיינת במתח מתמיד לקראת התחדשות עצמית, המחקר הוא חלק מכל היבט ופעילות אחת של בית הספר, מניסויים בחומרים ועד השתקפות מתמדת ב'צורות 'השונות, מתהליכי הייצור ועד לשיפור ההוראה שלנו שיטות, במובן רחב יותר, של האימון שלנו. התוצאות הן כה משמעותיות - כפי שאושרו על ידי פרסים בינלאומיים רבים - כי אנחנו שוקלים להקים מחלקה ייעודי אך ורק לחדשנות ומחקר בעתיד.

היקף בינלאומי

השורשים המטאפוריים שלנו, כמו גם השורשים הפיזיים שלנו, נמצאים עמוק בלב ליבה של פירנצה, בירת הרנסנס האיטלקי ויורשת המורשת המאתגרת שלה בתכשיטים, אבל הם גם מופנים החוצה, דוחפים אותנו לחזק את שיתוף הפעולה שלנו עם מוסדות התפשטה ברחבי היבשות. הסיבה לכך היא שאנו מאמינים שרק באמצעות ידע הדדי ובין חילופי תרבויות שונות, שלא צריך להיות מוגבל לתחום האמנויות, נוכל להבין מי אנחנו ולהשיג חדשנות בדברים שאנחנו בוחרים לעשות. המורים והמורים שלנו, כמו גם תלמידינו, מגיעים מכל רחבי העולם, וגם בזכותם "השפה" שלנו רכשה זהות ייחודית וחזקה.

זיהום

בתקופה כמו שלנו, המאופיינת בהתמחות ענפית ניכרת, כמו גם בגבולות מלאכותיים רבים (כגון המחזור המחזורי בין אמנות ומלאכה), שם קיימות מספר חלוקות משנה (לעתים קרובות פיקטיביות) בתוך כל משמעת ודיסציפלינה, הקורסים שלנו לשלב באופן שיטתי אלמנטים של המשגה כדי להשתחרר מחסומים אלה הן מבחינת יישום טכני, כמו גם בפיתוח מבני.

עצמאות

אוטונומיה וחופש מכל מיזוג, אפילו התניה ביורוקרטית, הם חלק מהדנ"א של בית הספר. עם הזמן התמודדנו עם האפשרויות לגבי מספר אופציות שהיו יכולות לשנות את גודלו ואת מבנהו של בית הספר באופן משמעותי, אבל לנו, זה היה פשוט עניין של אישור (וגם זה יהיה בעתיד) בחירה מדויקת. זוהי בחירה שאנו רואים חיוני כדי להבטיח תערובת של המתח התיאורטי פרגמטיזם, מקצועיות כונן יצירתיים, אשר אנו מאמינים להיות הכוח הגדול ביותר שלנו.

חָזוֹן

החזון שלנו הוא הרעיון של בניית אלכימיה יותר ויותר כמקום המקדם ומפיץ אמצעי יצור יצירתי ולמידה, עם רגל אחת באמנות (במובן הרחב ביותר) ואחד במחקר טכני וטכנולוגי (כולל יישומים תעשייתיים); בקיצור, קשר קבוע בין עולמות נחשב לעתים רחוקות (מבחינה גיאוגרפית, סקטורלית, מקצועית ואמנותית), אך משלימים זה את זה.

תשוקה

זוהי מילת המפתח, סינתזה של מילה אחת, של הפילוסופיה של בית הספר ואת הכלי הכרחי להשגת כל אחת המטרות שלה. אנו מאמינים כי אחת התשובות המעטות האפשריות למשבר הנוגע למכלול המודל החברתי-כלכלי היא דרך אחרת להבנת העבודה, בעת ובעונה אחת עתיקה ומודרנית, תערובת של אמפתיה לאנשים העובדים איתנו, יש אהבה לעשות דברים כראוי ולשאוף לשיפור מתמיד. זה מה שאנחנו מתכוונים על ידי תשוקה, אלמנט מוחשי אך מוחשי הקובע את ההצלחה של Alchimia, המאמץ הן את מימד העיצוב ואתיקה. זה בראש סדר העדיפויות שלנו להעביר את זה לתלמידים שלנו.

מיקומים

  • Florence

    Piazza Piattellina 3/r, 50124, Florence

שאלות