תוכנית לתואר ראשון באמנות (הצטיינות) באופנה וטקסטיל
Hong Kong Polytechnic University
מידע מפתח
מיקום הקמפוס
Hung Hom, הונג קונג
שפות
אנגלית
פורמט לימוד
בקמפוס
מֶשֶׁך
4 שנים
לִפְסוֹעַ
זמן מלא
שכר לימוד
HKD 145,000 / per year *
מועד אחרון להגשת בקשה
בקש מידע
תאריך ההתחלה המוקדם ביותר
בקש מידע
* לשנת לימודים שישולמו בשני תשלומים שווים לפני תחילת הסמסטר הראשון והשני של שנת הלימודים
מלגות
חקור הזדמנויות למלגות כדי לעזור במימון הלימודים שלך
מבוא
דרישות האשראי של תוכנית זו הן אינדיקטיביות בלבד וכפופות לבדיקה.
מטרות התוכנית
המטרה הכללית של התוכנית היא להכשיר אנשי מקצוע מוכשרים לעסקי האופנה בטקסטיל, הלבשה, קמעונאות, עיצוב וארגונים קשורים. אנשי מקצוע אלה ממלאים תפקיד פעיל בפיתוח תעשיית האופנה והטקסטיל העולמית בשווקים מקומיים ומחוצה לה. בנוסף ליכולות מקצועיות, התוכנית מטפחת כישורים חיוניים אחרים של התלמידים, כגון יזמות, שיווק במדיה חברתית וניתוח עסקי, הרחבת כישורי הבוגרים של הסביבה העסקית של היום.
לבוגרים יש מצוינות אישית במנהיגות, עבודת צוות, אורח חיים בריא ולמידה לכל החיים; הם הופכים למובילי טרנדים, חדשנים, הוגים ביקורתיים ופותרי בעיות יצירתיים; הם מיישמים תקשורת ויכולות בינאישיות אפקטיביות, ומראים דו -לשוניות ושלישות חזקים; והם הופכים למנהיגים ואזרחים גלובליים ואתיים אחראיים המקדמים אחריות חברתית ולאומית, עוסקים בעניינים מקומיים ובינלאומיים ומפגינים הערכה תרבותית ואסתטית בראייה גלובלית.
מאפיינים
בהתבסס על הקריירה הרצויה והביצועים האקדמיים שלהם, התלמידים יכולים לבחור באחת מחמשת ההתמחויות הבאות במסגרת תוכנית BA.
- לְעַצֵב
התמחות העיצוב מטפחת את היצירתיות והיכולת העיצובית של התלמידים, מפתחת את המודעות שלהם לטכנולוגיות עדכניות ומתפתחות בסביבת האופנה והייצור ומקדמת את הבנתם את שיטות השיווק והעסק התומכות. - עיצוב וטכנולוגיה של סריגים
התמחות זו דומה לזו של התמחות העיצוב בכך שהיא מתכוונת לטפח יצירתיות ויכולת עיצובית. בנוסף להשכלה כללית, התלמידים משיגים את הידע והכישורים החיוניים של מעצב סריגים. - קמעונאות ושיווק
התמחות זו מכשירה את הסטודנטים לעסקי האופנה העולמיים. התלמידים לומדים את עקרונות הניהול הבסיסיים, שיטות עבודה עכשוויות וידע תפעולי של קמעונאות ושיווק אופנה עולמיות. בפרט, היא מפתחת את כישורי הסטודנטים בהגדרה, ניתוח ופתרון בעיות עסקיות בקמעונאות ושיווק אופנה, מאופנה מהירה ועד יוקרתית, ואביזרי אופנה ועד מוצרי לייף סטייל. הדגש מושם על רכישת אופנה, קנייה, מחקר שוק, מיתוג, שיווק דיגיטלי, הפצה בכל הערוצים, ניתוח מדיה חברתית, ניהול חנויות והפצת מוצרי אופנה בהקשרים מקומיים וגלובליים כאחד. התמחות זו מבטיחה לסטודנטים להשיג את הכישורים המקצועיים הדרושים ליזום ולבצע פרויקטים של מחקר אישי וצוותי. הסטודנטים רוכשים גם מיומנויות ניהוליות, אנליטיות ופתרון בעיות לעסקים מהזדמנויות התמחות מקומיות ומחוצה לה. - הלבשה אינטימית ובגדי אקטיב
מטרת ההתמחות הזו היא להבטיח לסטודנטים את הידע האקדמי והמעשי הדרוש של הלבשה אינטימית ולבוש פעיל, כולל שילוב של עיצוב וטכנולוגיה. הוא מספק לתלמידים סביבת למידה תומכת ומעוררת השראה ליצור עיצובים דמיוניים באמצעות יכולות אנליטיות ופתרון בעיות. הוא גם מטפח שיפוט עצמאי וחשיבה ביקורתית של התלמידים לפיתוח חדש של הלבשה אינטימית ולבוש פעיל. התלמידים מונחים להשיג ניסיון ממקור ראשון בטכנולוגיות החדישות ביותר, חומרים מודרניים ותרגול תעשייתי. - טֶכנוֹלוֹגִיָה
ההתמחות הטכנולוגית מטפחת בוגרים עם ידע מעמיק במוצרי אופנה ותהליכי ייצור; המסוגלים ליישם את הידע שלהם בהקשר טכני, כלכלי, ניהולי ומסחרי; מי יכול להגיב בגמישות לשינוי; ובעלי פוטנציאל להפוך למובילים בתעשייה בפיתוח מוצרים, חדשנות תהליכים וניהול ייצור בטקסטיל ובגדים בשווקים המקומיים והעולמיים.
ישנן גם הזדמנויות למיקומים בתעשייה לצבור ידע וניסיון במקום העבודה.
תכנית לימודים
כל הסטודנטים הרגילים בני 4 מתחילים את התכנית עם שלושה סמסטרים משותפים, בהם יכוסה היסוד של קשת הפעילויות העיקריות של תעשיית האופנה והטקסטיל. לאחר הסמסטרים הנפוצים הללו, סטודנטים ללא תואר שני מוזרמים לאחת מחמשת ההתמחויות בהתאם להעדפות האישיות של התלמידים.
באופן עקרוני, לכל התלמידים מוצעת בחירה חופשית של התמחות. עם זאת, במקרה הבלתי סביר של מנוי יתר, מתבצע הליך מגירה. מכיוון שלכל התמחות יש מספר סף של סטודנטים, הנקבע על פי משאבי ההוראה של המחלקה, נוהל המגירה מיושם כאשר הסף הזה מגיע ומחייב את הסטודנטים לספק רשימת התמחויות לפי סדר העדפה. תרגיל בחירת מומחיות מתוכנן בדרך כלל בתקופת הקיץ של שנת הלימודים הראשונה של התלמידים. התלמידים יוזמנו לראיון בחירה/הערכה על סמך בחירת ההתמחויות שלהם. מאגר הסטודנטים בהתמחות עם מנוי יתר יעמוד בתור לפי ביצועים אקדמיים בשנה הראשונה ללימודים וביצועי ראיון/הערכה. תלמידים עודפים עם ביצועים פחות מספקים בסוף התור יצטרכו להצטרף בעדיפות נמוכה יותר של בחירת ההתמחות שלהם.
בסמסטרים שלאחר הקבלה להתמחויות, התלמידים לומדים מקצועות חובה הנוגעים להתמחויות אלו, יחד עם מגוון רחב של מקצועות בחירה להעשרת חווית הלמידה שלהם. יתרה מזאת, התלמידים יעברו מקצועות חובה בשפה, מקצועות דרישות אוניברסיטה כלליות (GUR) וחינוך משולב בעבודה (WIE) כדי לעמוד בדרישות הסיום.
פרטים עיקריים משניים
האפשרויות של תואר שני ב-AI וניתוח נתונים (AIDA) וחדשנות ויזמות (IE) זמינות לסטודנטים של תכנית BA (Hons) באופנה וטקסטיל.
קריטריונים לבחירה
לימודי מגמה משני אינם חובה. רק סטודנטים עם ממוצע ציונים מצטבר של 2.70 ומעלה יכולים להילקח בחשבון להרשמה למגמה משנית. כל מג'ור משני רשאי לקבוע קריטריוני בחירה נוספים לקבלה. על הסטודנטים לפנות ולקבל אישור מהמחלקה להצעת התכנית, לא יאוחר מתחילת השנה השנייה ללימודים, כדי להתקבל למגמה המשנית.
דרישת אשראי
הסטודנטים של תכנית BA (Hons) באופנה וטקסטיל (F&T) עם מגמה משנית של AI ו-Data Analytics (AIDA) וחדשנות ויזמות (IE) נדרשים להשלים 133 ו-138 נ"ז בהתאמה לסיום הלימודים.
אפשרויות קריירה
לבוגרים יש הזדמנויות קריירה בתעשיית האופנה והטקסטיל ובתחומים קשורים, כולל:
- עיצוב אופנה וטקסטיל
- עיצוב סריגים
- פיתוח מוצר
- ניהול שיווק/מכירות
- קנייה/מרצ'נדייז
- קמעונאות אופנה
- ניתוח מדיה חברתית
- ניהול מותג יוקרה
- ניהול אופנה גלובלי
- ייצור/ייצור
- בקרת איכות וצבע
הסמכה מקצועית
בוגרים עם שנתיים של ניסיון רלוונטי לאחר ההסמכה יכולים להגיש בקשה ל-Associateship of the Textile Institute (ATI), בריטניה.
בוגרים יכולים גם להגיש בקשה לחברות בוגרת במכון הטקסטיל והלבוש בהונג קונג (GHKITA).