Keystone logo
Universidad Francisco Marroquin

Universidad Francisco Marroquin

Universidad Francisco Marroquin

מבוא

אוניברסיטת פרנסיסקו Marroquín, הידוע גם על ידי ראשי התיבות שלה UFM, היא אוניברסיטה פרטית וחילונית בגואטמלה סיטי, גואטמלה. היא נוסדה באוגוסט 1971 סביב הפילוסופיה של libertarianism.

לדברי הכלכלן מילטון פרידמן, היא "אחת האוניברסיטאות המובילות באמריקה הלטינית".

מטרתנו הייתה ללמוד ולהפיץ את העקרונות האתיים, הכלכליים והמשפטיים של החברה החופשית. היינו משוכנעים שבטווח הארוך מושגים רעיונות; כי אם ארצנו תיהנה משגשוג שלווה, ללא לחץ מצד קבוצות אידיאולוגיות, יש צורך בכך שאנשים די משפיעים יבינו בבירור את ארגון החברה החופשית, ובכך יקבלו את ההרשעה והאומץ להגן עליה.

נאסאם אזבדו / אונספלאש

Amigos em campus universitário

המשימה

משימתנו היא ללמד ולהפיץ את העקרונות האתיים, המשפטיים והכלכליים של חברה של אנשים חופשיים ואחראים.

ערכים

האמת

האמת היא אמצעי הכרחי וחיוני להגיע טוב

חופש

רק בחופש אפשר להמשיך בשמחתך, להיות אחראי ולפעול מוסרית.

צדק

הצדק הוא להכיר כל אדם שלהם.

סגולות

116101_Virtudes.jpg

מצוינות אקדמית

הגדרה

  • אנו מבינים על ידי "מצוינות" איכות מעולה שעושה אנשים או דברים ראויים להערכה ייחודית או הערכה. ובמצב "מצוינות אקדמית", איכות הרעיונות, העקרונות והמעשים של אלה המפרסמים את עצמם כמקצוענים או כסטודנטים, מעמידים את עצמם מעל למילוי החומרי והשגרתי של חובתם, המהווה דוגמה חיה לחיים קוהרנטיים לכל. המצוינות המובנת בדרך זו אפשרית רק במסגרת של חופש, יכולת וכבוד.
  • מצוינות אקדמית חייב להיות זוכה והגנה באופן מקצועי. באותה מידה, אפשר להבינה רק מתוך מאמצים עיקשים ולעתים אף כואבת, הכרחית כדי לפתוח פערים ודרכים חדשים בתחום הידע.
  • מוסד השואף למצוינות אקדמית מוכיח ומוסמך באמצעות האמולטורים והחקיינים שהוא מעורר במשך השנים.
  • אדם השואף למצוינות לעולם לא יוכל להתממש ככזה, אם בכל מקרה הוא אינו דורש את עצמו ללא הרף יותר מאחרים.

הצטיינות של פרופסור

  • המצוינות האקדמית של המורה מרמזת על הכנה מרחוק (הנתמכת על ידי תעודותיו) והכנה מקרוב (המורכבת בהכנה קפדנית ויומית של כל נושא ומכל כיתה), על מנת להעמיד לרשות התלמידים את ניסיונו כחוקר וכמחנך, את ההתלהבות שלו לנושא שהוא מקדיש, ואת תשומת לבו האיתנה, האדיבה והייחודית לכל אחד מהם.
  • זה גם כרוך בהירות ועקביות ברעיונות שהיא מנסה להעביר, ידיעה על המצב הקונקרטי של התלמידים, הבחנה לבחור, להקצות ולתעדף את המשימות, שיקול הדעת לדרוש ולהציע את הקריאות הרלוונטיות ביותר.
  • את הבהירות של החשיפה אין להתמקח, אבל זמין לסטודנטים במחווה של אבירות באדיבות.
  • מה שמייחד את המורה המצטיין כמותג הוא הרצון שלו לשיפור אישי מתמיד בכל מה שהוא חושב, אומר, עושה ומלמד.

מצוינות הסטודנטים

  • כוחו וקביעותו של מוסד חינוכי נשענת על הכשרתם של התלמידים שנבחרו בקפידה, תוך התחשבות, בין היתר, בכשרונו האקדמי ובכושר המנהיגות שלו.
  • המצוינות האקדמית של התלמידים מתבטאת בסקרנות האינטלקטואלית שלהם, במשמעת שלהם בכל הנוגע לשימוש בזמנם הלימודי והשתתפותם בכיתות, ביכולתם לוותר על טעמים, סיפוקים והצלחות מיידיות, טיפוח המעלות שלהם ואת ערכי היסוד, את העושר ואת הבחירה של הלקסיקון שלו בתוך ומחוץ לכיתה, את היכולת לנצל את המשאבים העומדים לרשותו.
  • משמעות הדבר היא איזון סביר והתאמה למציאות של התלמיד, בין המחקרים ההומניסטיים, שהופנמו במהלך הלימודים הקודמים, התיישרה לביצועים טובים כאזרח, ואב או אם למשפחת המחר, והשליטה בטכניקות המפתח הסניף האקדמי הנבחר.
  • מצוינותו האקדמית של התלמיד היא הבסיס להצלחתו בתחום המקצועי, והיא תתבטא בתואר המתקבל כתוצאה ממאמציו. המצוינות המקצועית נובעת מן השילוב האידיאלי של הערכים והעקרונות המנחה את חייו של כל אדם ורווחתו בהתמחות המועדפת עליהם (בהנחה שכל אחד מהם יבצע טוב יותר במה שהוא הוא אוהב את זה)

הם חייבים להיות מובנים כמו Vertebrae של מצוינות אקדמית של התלמיד:

  • יכולתו להתבונן, להתפשט ולהסיק באופן הגיוני, ולהביע בבירור ובדייקנות, במילה ובכתב, את רעיונותיו ואת הרשעותיו.
  • הנכונות שלך להמשיך ולהרחיב את הידע שלך בעצמך.
  • שלוות הנפש שלו בזמן חקירת או להפריך עמדות של אחרים להגן על שלהם.
  • יכולתו לתדהמה מהאירועים היומיומיים.
  • נטייתו לקרוא, להקשיב, לדבר ולכתוב במובן ביקורתי, ובו בזמן מודעת לגבולות היכולת האנושית להבין את עצמו ולהבין אחרים.
  • נחישותה לדמיין את המציאות שונה ממה שהיא הוצגה וכיצד הם רגילים לראות אותה.
  • יכולתם ליישם ידע מקצועי וטכני, ולפתח את המיומנויות והיכולות הנדרשות לצורך מימוש הפעילות העסקית.
  • נחישותו לרדוף, לעשות ולהפיץ את הטוב, בידיעה שהוא יצטרך לעמוד על המשמר של חירותו ופניו, באומץ זהיר, בסיכונים הכרוכים בכל אתגר אנושי.
  • סופו של כל תהליך חינוכי הוא היווצרותם של אנשים שיודעים לקחת על עצמם התחייבויות ולנצל הזדמנויות, מבלי לאפשר ולאפשר לאיש לערער את כבודו.

מיקומים

  • Guatemala City

    6A Calle,final, 01010, Guatemala City

שאלות