Keystone logo
Cairo University

Cairo University

Cairo University

מבוא

מערכת החינוך המודרנית שאבה את תלמידיה מבתי ספר לקוראן ואל-אזהר עם הופעתה, מכיוון שהיו ועדות שמסתובבות בארץ לבקר בבתי ספר בקוראן ולבחור תלמידים ייחודיים להצטרף לבתי ספר מודרניים, תלמידים ייחודיים של אל-אזהר נבחרו גם הם להצטרף בתי ספר תיכוניים בהקמתם, אלא שחלקם היו ברי מזל שהצטרפו למשימה ששלח מוחמד ללמוד בצרפת.

ארגון זה לא החזיק מעמד זמן רב; בשנת 1841 הושבה ההסדר העות'מאני המצרי להגדיר גבולות לפרויקט הפוליטי שחיבב את חלומותיו של מוחמד עלי, להגביל את גודלו של הצבא ולהגביל את סמכותה של המדינה בניהול כלכלה. לכן המדינה לא נזקקה ליותר עובדים, אלא היא פירקה מספר רב של חיילים וקצינים, ולכן מוחמד עלי החליט לשקול מחדש את מערכת החינוך תוך התחשבות בתנאים החדשים. לפיכך, הארגון החדש התפתח בשנת 1841, לפיו מרבית בתי הספר היסודיים בוטלו ומספר תלמידי בתי הספר התיכוניים הצטמצם, תוך התחשבות במה שמתאים לצורך של המדינה לבוגרים.

הקשר בין חינוך מודרני לבין הצורך של המדינה בעובדים מפרש את מצב החינוך בתקופות של עבאס הלמי הראשון (1848 - 1854) ומוחמד סעיד פאשה (1854 - 1863).

בעידן Khedive Ismail (1863 - 1879) הושלמו גילויים של תלות באמצעות פתיחת דלת ה- Leveraged ממוסדות פיננסיים אירופיים בכל רחבי העולם; איסמעיל ציפה להשלים את תשתית הכלכלה המצרית שהחל סבו מוחמד עלי באמצעות הרחבת פרויקטים של השקיה, הקמת מסילות ברזל, כבישים, נמל אלכסנדריה, ערים חדשות בתעלת אל-סואץ (פורט סעיד ואיסמעיליה), הרחבה עירונית בקהיר ובאלכסנדריה. הוא גם ציפה להגדיל את כוחה הצבאי של מצרים כדי להרחיב את הקיום המצרי בסודן. כל אלה דרשו סכומי כסף גדולים שהושאלו על ידי איסמעיל מבתי הפיננסים האירופיים. לא משנה מה זה היה, תוכנית האשראי של איסמעיל השלימה את תהליך האינטגרציה של כלכלת מצרים בכלכלה האירופית כדי לפתור את התכונה המקצועית של הייצור החקלאי המצרי.

מיקומים

  • Cairo

    Cairo, מצרים

    שאלות